Nieuws

Land van uitzending

Dinsdag 16 augustus zijn we bij MAF International in Ashford (Engeland) geweest. MAF Nederland zorgt voor de selectie en support van kandidaten, maar uiteindelijk is MAF International de uitzendende organisatie. We zijn door MAF NL geselecteerd in augustus 2014 en nu moesten we bij MAF International langs voor een toelatingsgesprek die bestond uit meerdere interviews.

Het was best spannend. In twee en een half uur over jezelf vertellen in het Engels was best lastig. Begrepen ze wel wat je bedoelde en zouden ze wel een goed genoeg beeld van ons hebben gekregen? Gelukkig kregen we al de volgende dag een mooi bericht. We zijn ook door hen aangenomen. Ze willen ons graag uitzenden, mits Piet zijn opleidingen positief afrond. We zijn ontzettend dankbaar voor deze mijlpaal en beginnen vol goede moed aan de laatste fase voor de uitzending.

Maar waarheen? We zijn heel erg blij dat we dit eindelijk met jullie mogen delen. Wel moeten we erbij zeggen dat we altijd een slag om de arm houden. Er kan nog zoveel gebeuren. We hopen eerst naar Arnhemland te gaan en na ongeveer 1,5 jaar naar Papoea Nieuw Guinea. Arnhemland ligt in het noorden van Australië. Hier wonen de oorspronkelijke bewoners van dit land, de Aboriginals. MAF is een van de weinige organisaties die in dit enorme, voor de buitenwereld afgesloten gebied mag werken. Het landschap bestaat uit veel eilanden, is overweldigend en de natuur onvoorspelbaar. De 14 vliegtuigen van MAF zijn onmisbaar voor de bevolking die in veel slechtere omstandigheden leeft dan de rest van de Australische bevolking. Om in Papoea Nieuw Guinea te mogen vliegen is heel veel ervaring nodig. Het is een van de moeilijkste en meest uitdagende landen waar MAF vliegt. Arnhemland is daarom een mooie opstap om daarna met meer ervaring in Papoea te gaan vliegen. We zijn heel blij en dankbaar met deze bestemming. We kijken er naar uit om na zoveel jaar van voorbereiding, training en Bijbelschool daadwerkelijk naar het werkveld te gaan en daar dienstbaar te mogen zijn. Al beseffen we dat deze periode van voorbereiding net zo belangrijk is, als dat de periode op het veld zal zijn!

Tot het moment van uitzending is Piet nog heel druk met het afronden van zijn opleidingen. Het gaat gelukkig heel voorspoedig. Hij heeft al 37 uur voor Instrument Rating gevlogen. Nog 13 uur te gaan en dan staat het praktijkexamen te wachten. Hierna kan hij de ervaringsuren syllabus van 20 uur gaan vliegen. En tenslotte volgt nog de CPL (commerciële brevet) opleiding van 20 uur. Daarnaast staan er nog diverse trainingen/vliegkampen en evaluaties op de agenda. Piet hoopt dit allemaal in december afgerond te hebben. In januari staat er nog een Cessna 206 training gepland. Het is hard werken en intensief, maar gelukkig kan Piet zich hier fulltime voor inzetten.

Als gezin staat er nog een tropenkeuring en inentingen te wachten. De oriëntatieweek hopen we vanaf DV 27 maart in Cairns (Australië) te doen. In deze week krijgen we alles te horen over het gebied en cultuur waar we naar toe gaan. Aansluitend zal Piet zijn standaardisatie (bushtraining) in Mareeba gaan doen, dit ligt daar vlakbij.

Tot zo ver onze planning. Onder dit alles zetten we D.v. en benadrukken we dat alles onder voorbehoud is. We danken de Heere voor jullie meeleven en steun. Zonder dat waren we niet zo ver gekomen en zouden we niet verder kunnen. In vertrouwen leggen we dit alles in Gods Handen.

Lieve groet, Piet, Marijke, Michaël en Samuël Muilwijk

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven? Schrijf u in en ontvang de nieuwsbrief per e-mail!

Lees meer